11. september 2024

Forretningsbetingelser

Indhold

Generelle oplysninger

Danmarks Digitale Advokater

  • Stationsparken 26, 2. sal
  • DK-2600 Glostrup
  • CVR-nummer: 33383053
  • E-mail: kontakt@dda.nu

Afdelinger:

  • Nemadvokat
  • Støttrup

1. Opgavebeskrivelse

Forretningsbetingelserne gælder for enhver opgave, vi påtager os hos Danmarks Digitale Advokater (DDA). Derudover er vi underlagt de advokatetiske regler, som du kan finde via linket i pkt. 16.

Før vi påbegynder arbejdet, modtager du et aftalebrev, der beskriver opgaven, processen og afregningen. Instruks og adgang til aftalebrevet sendes pr. e-mail.

2. Fortrydelsesret

Når du accepterer, samtykker du til, at vi kan påbegynde arbejdet før udløbet af den almindelige fortrydelsesfrist. Ved dette giver du afkald på fortrydelsesretten.

3. Interessekonflikter

Før vi påbegynder en sag, vurderer vi, om der er nogen form for interessekonflikt. Hvis der opstår en interessekonflikt undervejs, kan vi blive nødt til at træde ud af sagen.

I sager, hvor vi bistår flere parter, kan vi kun fortsætte, så længe parterne er enige om aftalens vilkår. Ved uenighed kan vi blive nødt til at trække os.

4. Identifikation

Som advokater er vi underlagt hvidvaskloven, og vi er derfor forpligtede til at validere vores klienters identitet. Valideringen sker via NemID for personer med dansk CPR-nummer, og for personer uden dansk CPR-nummer kræves kopi af pas eller kørekort samt adresselegitimation. Vi kan ikke påbegynde arbejdet, før vi har modtaget legitimation.

5. Fortrolighed

Vi har tavshedspligt og behandler alle oplysninger fra vores klienter fortroligt.

6. Deponering

Uanset om opgaven afregnes til en fast pris eller ved medgået tid, beder vi altid om et depositum som sikkerhed for den tid, vi bruger, og for eventuelle udlæg til offentlige myndigheder.

7. Honorar

Vi bestræber os på at give en fast pris, men det er ikke altid muligt. Ved opgaver, hvor det er vanskeligt at anslå omfanget, giver vi i stedet et estimat.

Honoraret modregnes i dit depositum, og eventuelle overskydende beløb udbetales ved sagens afslutning.

8. Rådgivningens rækkevidde

Vores rådgivning er målrettet og individuel. Den må ikke anvendes i andre sammenhænge, og vi er alene ansvarlige for den rådgivning, vi yder til betalende klienter.

9. Rettigheder

Klienten kan frit bruge det materiale, vi udarbejder, når honoraret er betalt. Ophavsretten og andre immaterielle rettigheder tilhører DDA, medmindre andet skriftligt aftales.

10. Færdiggørelse

Vi har ansvaret for opgaven, indtil den afsluttes, medmindre klienten ønsker sagen afsluttet tidligere.

11. Sagsakter

Vi opbevarer alle data, så længe det er nødvendigt for sagens udførelse eller for at opfylde lovmæssige forpligtelser. Læs mere om vores databehandling i vores Privatlivspolitik.

12. Ansvar

Vi er ansvarlige for vores rådgivning efter dansk rets almindelige regler og er ansvarsforsikret i et anerkendt forsikringsselskab. Ansvarsbegrænsningen dækker det beløb, der udbetales af vores forsikringsselskab, samt vores selvrisiko.

Vores ansvar omfatter ikke driftstab, tab af data, mistet fortjeneste, goodwill eller andre indirekte tab. Vi hæfter heller ikke for fejl begået af eksterne rådgivere eller underleverandører.

13. Klager

Vi prioriterer klienttilfredshed højt. Enhver kritik kan rettes til kontakt@dda.nu. Hvis en sag ikke kan løses i mindelighed, kan der indgives klage til Advokatnævnet.

14. Lovvalg- og værneting

Enhver tvist mellem os og en klient, som ikke kan løses i mindelighed, skal afgøres i henhold til dansk ret ved en kompetent domstol.

15. Udbetaling af selskabskapital

Selskabskapital, som er deponeret på vores klientkonto i forbindelse med en selskabsstiftelse, kapitalforhøjelse mv., udbetales udelukkende til selskabet selv. Udbetaling kan alene ske til en erhvervskonto oprettet i selskabets navn og med tilknyttet CVR-nummer.

Udbetalingen sker som udgangspunkt omkostningsfrit til selskabets registrerede NemKonto.

Såfremt selskabet ikke har fået oprettet en NemKonto, kan udbetaling undtagelsesvist ske til selskabets almindelige erhvervskonto via manuel bankoverførsel. I sådanne tilfælde opkræves et gebyr på kr. 1.500 inkl. moms. En sådan udbetaling kræver, at selskabets tegningsberettigede personer underskriver en udbetalingserklæring med MitID.

Anmodning om udbetaling kan fremsendes pr. mail eller via NEMBLIK til den ansvarlige sagsbehandler.

Deponerede midler skal udbetales i forlængelse af sagens afslutning og senest inden udløbet af den efterfølgende måned (løbende måned + 1 måned). Herefter opkræves et administrationsgebyr på kr. 312,50 inkl. moms pr. påbegyndt måned, som modregnes i de indestående midler. Sagen anses som afsluttet, når selskabet er tildelt et CVR-nummer, og midlerne kan frigives. Eventuelle gebyrer faktureres til det nye selskab.

16. Underretning

Hvis din sag er omfattet af hvidvaskloven, er vi forpligtet til at sende dig en orientering samt indhente og opbevare ID-oplysninger. Ved mistanke om hvidvaskning eller terrorfinansiering skal vi underrette SØIK og videregive dine ID-oplysninger uden at informere dig.

17. Renteberegning og rentetilskrivning

Renter tilskrives i henhold til klientkontovedtægten og tilfalder klienten, mens negative renter afholdes af klienten. Renteberegning baseres på antallet af kalenderdage mellem deponering og udbetaling af midlerne.


Senest opdateret: 02-10-2024