Ejeraftale

Få professionel hjælp til udarbejdelse af ejeraftale til ApS, IVS og A/S
Ejeraftaler er vejen frem til et stærkt og velfungerende samarbejde mellem to eller flere ejere. I bund og grund sætter I spillereglerne for driften i jeres fælles selskab.

Ejeraftalen regulerer rettigheder og forpligtelser i virksomheden. I kan bl.a. opstille regler for konflikthåndtering, salg af ejerandele, konkurrenceklausuler og kundeklausuler.

Vi sørger for at udforme en grundig og fornuftig ejeraftale, der tager højde for lige netop jeres problemstillinger. Vi hjælper jer med at skabe et trygt og sikkert samarbejde i dag.

Ejeraftale

Få udarbejdet din ejeraftale i dag
DKK 4.995
Bestil online nu

ekskl. moms

Vejen til en solid ejeraftale

Vi har udarbejdet utallige ejeraftaler, hvorfor vi har et indgående kendskab til aftalens form og vilkår. Vi skræddersyr en unik og holdbar ejeraftale til jeres behov. I får:

✔️   Professionel rådgivning fra en advokat
✔️   Komplet udarbejdelse af ejeraftale
✔️   Afsluttende gennemgang af aftalens vilkår

Pris: 4.995 kr. ekskl. moms

Hvad er en ejeraftale?

En ejeraftale regulerer det interne forhold mellem kapitalejerne i et anpartsselskab, iværksætterselskab eller aktieselskab. Aftalen erstatter ikke selskabets vedtægter, men skal ses som et tillæg, hvor kapitalejerne sammensætter et fælles sæt spilleregler.

Alene diskussionen en ejeraftale lægger op til, er sund for alle partnere. I får mulighed for at opdage de faldgruber, der altid vil være ved et samarbejde. Disse faldgruber overses oftest eller ignoreres helt, når der er fremgang og vækst i virksomheden.

Vi anbefaler altid, at der foretages en vurdering af behovet for en ejeraftale, når der er flere ejere i et selskab. Det kan ofte vise sig at blive dyrt sparede penge at lade være. Som altid tager vi gerne en uforpligtende snak, inden vi går i gang.

Hvorfor er en ejeraftale så vigtig at have?

Kort fortalt regulerer en ejeraftale, hvordan ejerskabet af jeres selskab skal fungere. Vigtigst af alt regulerer den, hvad der skal ske, hvis der opstår konflikt og uenighed blandt kapitalejerne. Dermed har I et sæt spilleregler, I hver især er indforståede med.

I bund og grund er en ejeraftale fundamentet til et trygt og godt samarbejde. Det er en slags ’forsikring’ mod kaos, hvis der eksempelvis skulle opstå konflikter, dødsfald, ophør af selskabet eller en medejer beslutter sig for at ende samarbejdet.

Sagt på en anden måde: Få aftalt skilsmissen – mens I er gode venner. Dermed sikrer I jer selv og hinanden de bedste forhold i tilfælde af uoverensstemmelser eller lignende. En sådan aftale er også kendt som en anpartshaveroverenskomst og aktionæroverenskomst.

Hvad indeholder en ejeraftale?

Ejeraftalen skal skræddersys til jeres unikke behov. I kan f.eks. indgå aftaler om arbejdsindsats, sygdom, hvem der er direktør, og hvordan løn og udbytte fastsættes.

En ejeraftale dækker jer ind og hjælper jer videre i situationen – enten sammen eller hver for sig. Derudover kan I inddrage forskellige vilkår og klausuler, såsom:

• Vilkår om fortrolighed: Sørg for at fortrolige oplysninger bliver behandlet som ønsket
  • Immaterielle rettigheder:Undgå at en partner udnytter selskabets rettigheder til egen vinding, såsom koncepter, softwarekode, varemærker, copyrights, patenterrettigheder og opfindelser
  • konkurrenceklausuler: Undgå at en partner starter en konkurrerende virksomhed, eller skifter job til en konkurrent
  • Kundeklausuler: Forhindrer en ejer i at få arbejde hos selskabets forbindelser, eller udnytte selskabets forbindelser til at udføre sit arbejde

Få udarbejdet din ejeraftale i dag
DKK 4.995
Bestil online nu

ekskl. moms

Ejeraftale pris

Vi gennemgår forholdene, der er vigtige i jeres situation. Derefter udformes ejeraftalen, der afspejler jeres unikke behov. Vi sikrer, at alle parter er indforståede med indholdet.

Hvad koster en ejeraftale? Vores pris for ejeraftale ligger på 4.995 kr. Hertil medfølger 2 timers rådgivning, som er med i prisen. Dette dækker de flestes behov.

Bestil jeres ejeraftale her, eller kontakt os på tlf. 70 20 41 61 for yderligere spørgsmål. Vi tilbyder altid en uforpligtende samtale om jeres behov, inden vi tager de næste skridt.