NemID medarbejdersignaturNemID medarbejdersignatur

NemID medarbejdersignatur

 

Hvad er NemID?

NemID er ét fælles log-in til både offentlige og private selvbetjeningsløsninger og til din netbank.

 

Hvad kan jeg bruge det til?

For at kunne håndtere og administrere en række forhold om selskabet f.eks. gennem VIRK.dk, selskabets e-boks og erhvervskonto, skal du bestille et NemID til selskabet. Dette gøres på Erhvervsstyrelsens hjemmeside eller direkte hos NemID.

 

Hvordan får jeg det?

Du kan få NemID på tre måder:
  • Online bestilling på nemid.nu
  • Personligt fremmøde i et borgerservicecenter
  • Via din bank, hvis du opretter en netbanksaftale

 

Hvem kan få et NemID?

Du kan få NemID, når:
  • Du er fyldt 15 år
  • Du har et dansk CPR-nummer
  • Du kan opfylde legitimationskravene

Det er ikke et krav, at man er dansk statsborger. Hvis du har dansk opholdstilladelse eller studerer i Danmark, så kan du få oprettet et NemID. Hvis du er under 15 år eller ikke har et dansk CPR-nummer, er det kun muligt at få et NemID til din netbank – og kun såfremt din bank tilbyder dette.

 

Læs mere om NemID HER.